۳۱ بیمه‌گر خاورمیانه در میان ۵۰۰ شرکت برتر/ جای خالی ایران

هفته‌نامه‌"فوربس"منتشر کرد :

هفته‌نامه‌”فوربس” فهرستی از۵۰۰شرکت‌برتر در دنیای‌عرب را‌منتشر کرد که متاسفانه هیچ یک از شرکت‌های ایرانی در این فهرست حضور ندارند./دراین‌فهرست۱۱کشورحضوردارند؛ از جمله: بحرین،قطر،عربستان‌سعودی،عراق، اردن، کویت، مراکش، عمان، امارات متحده، مصر و لبنان.

به گزارش ریسک نیوز،از صنعت بیمه  و به نقل از منا اینشورنس ریویو، 31 شرکت حاضر در خاورمیانه که در بخش بیمه فعالیت می‌کنند،در فهرست سالانه‌ای که‌فوربس‌اعلام کرده است، جای گرفته‌اند.
 

در فهرست منتشر شده، 13 شرکت از امارات متحده عربی، پنج شرکت از عربستان سعودی، چهار شرکت از کویت، چهار شرکت از قطر، دو شرکت از مراکش، دو شرکت از عمان و یک شرکت از بحرین قرار دارد.
 

در میان این بیمه‌گران شرکت مراکشی "وفا اشورنس" با دارایی 3.6 میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار داردوپس از آن‌می‌توان دو شرکت"قطر" و "جنرال اینشورنس"را در رده‌های دوم و سوم مشاهده کرد. وفا اشورنس همچنین در سال 2013میلادی‌عنوان دارنده بیشترین درآمد در خاورمیانه را به خود اختصاص داده بود.
 

طبق این گزارش، فهرست 500 شرکت برتر دنیای عرب بر اساس بیانیه‌های مالی منتشر شده در سال 2013 نهایی شده است. همچنین اطلاعات جمع آوری شده از بازار بورس از کل منطقه در این فهرست تاثیرگذار بوده است.
 

دراین‌فهرست11کشورحضوردارند؛ از جمله بحرین، قطر،عربستان‌سعودی،عراق، اردن، کویت، مراکش، عمان، امارات متحده، مصر و لبنان.
 

میزان درآمد ترکیبی این 500 کشور 383.67 میلیارد دلار و سود خالص آنان 71.68 میلیارد دلار گزارش شده است. این آمار نشان می‌دهد که درآمد این شرکت‌ها سال به سال از 12 به 16 درصد افزایش داشته است. دارایی‌های جمع شده شرکت‌های بزرگ و مطرح نیز با 19 درصد افزایش به رقم 90.4 تریلیون دلار رسیده است.
 

در این فهرست یک شرکت از عربستان سعودی به نام " –  "SABIشرکت اصلی صنایع- در مقام نخست جای گرفته است. این شرکت‌درسال درآمدی در حدود 50 میلیارد دلار دارد و میزان دارایی‌ها آن نیز 90.4 میلیارد دلار گزارش شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

16  −    =  14