رهبری در حوزه انقلاب اینشورتک سایبری

به گفته Massimiliano Rijllo، مدیر عامل Coinnect، همانطور که چشم انداز دیجیتال به شتاب گرفتن ادامه می دهد، تهدیدات امنیت سایبری نیز در حال تکامل هستند و اهمیت فناوری بیمه سایبری را افزایش داده اند، که منعکس کننده تلاقی نوآورانه فناوری های امنیت سایبری و راهکارهای بیمه سایبری است.

به گزارش ریسک نیوز، شرکت بیمه سایبری Coinnect خدمات و پلتفرم هایی را برای ارزیابی ریسک سایبری، کاهش و پاسخ به حوادث ارائه می دهد. محصول این شرکت، از طریق پلتفرم بی ‌نظیر فناوری سایبری، به بازیگران بیمه این امکان را می ‌دهد که بیمه‌ های سایبری خود را تکمیل کرده و ارتقا دهند.

همانطور که دنیای فناوری بیمه سایبری به تکامل خود ادامه می ‌دهد، با مدیرعامل Coinnect، Rijllo، به گفتگو نشستیم تا بفهمیم چرا این بخش جدید در حال جلب توجه است و در مورد تحولات اخیر در اروپا و آنچه که شرکت او را در این چشم ‌انداز چالش ‌برانگیز متمایز می ‌کند، صحبت کردیم.

در ابتدا، Rijllo بینش خود را در مورد وضعیت فعلی فضای سایبری بیمه فناوری در اروپا ارائه کرد و برخی از روندها و تحولات کلیدی را برجسته ساخت.

Rijllo گفت: «بخش سایبر اینشورتک در اروپا هنوز در مراحل اولیه خود است. حتی با وجود افزایش اهمیت ریسک های سایبری، تعداد محدودی از بازیگران وارد این عرصه شده ‌اند. Coinnect مفتخر است که در میان این پیشگامان قرار دارد. رویکرد منحصر به فرد ما شامل ارائه یک پلتفرم Cyber Insurtech (اینشورتک سایبری) است که به بیمه ‌گران امکان می ‌دهد تا به طور یکپارچه پوشش سایبری را در محصولات بیمه خود ادغام کنند.

ما فقط یک ارائه دهنده بیمه نیستیم. ما ارائه دهنده یک راه حل قوی تر و جامع تر برای تهدیدات سایبری هستیم. این موضوع توسط گزارش اخیر AGC Partners، که یک بانک سرمایه گذاری فناوری پیشرو در جهان است، تأیید شده است و ما را به عنوان بخشی از یک گروه انحصاری از شرکت ها در سراسر جهان می شناسد که در این فضای خلاقانه Cyber Insurtech فعالیت می کنند. همانطور که تهدیدات سایبری به تنوع و رشد خود ادامه می ‌دهند، ما نیاز به چنین رویکردهای یکپارچه ‌ای را پیش ‌بینی می‌ کنیم.»

با توجه به تکامل مداوم بازار بیمه سایبری و بازیگران سنتی، ممکن است برخی نیاز به یک بخش تخصصی مانند فناوری سایبری را زیر سوال ببرند، اما Rijllo توضیح داد که مدل سنتی هنوز نتوانسته به برخی از مسائل رسیدگی کند.

مدل بیمه سنتی حول محور ارزیابی ریسک است که اغلب با استفاده از پرسشنامه یا روش‌ های ارزیابی مشابه انجام می ‌شود. این مدل، در حالی که برای ریسک های ایستا و قابل پیش بینی تاثیر بیشتری دارد اما در مواجهه با تهدیدات سایبری خوب عمل نمی کند. ماهیت ریسک سایبری به گونه ‌ای است که آنقدر پیچیده، پویا و به سرعت در حال تکامل است که نمی ‌توان آن را به ‌طور دقیق توسط یک پرسشنامه ساده ثبت کرد.

نظارت فعال و مستمر ریسک فقط یک امتیاز در این زمینه نیست، بلکه یک ضرورت است. به خصوص برای کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB)، که ممکن است منابع یا تخصص لازم برای اجرای اقدامات امنیت سایبری موثر را نداشته باشند، یک رویکرد یکپارچه برای کاهش ریسک و انتقال بسیار مهم است. Rijllo گفت: با همراه کردن پوشش سایبری با محصولات بیمه، ما به بیمه ‌گران این امکان را می ‌دهیم تا به طور مؤثرتری از این کسب و کارها حمایت کنند.

این امر فقط در مورد انتقال ریسک نیست، بلکه در مورد کاهش ریسک نیز هست. زمانی که بیمه ‌گران در کاهش ریسک به صورت فعالانه شریک شوند، به نفع هر دو طرف است. کسب ‌و کارها بهتر تحت پوشش قرار می گیرند و بیمه ‌گران با پرداخت‌ های بالقوه کمتری مواجه هستند. در پایان، این یک موقعیت برد-برد است و این جوهر اینشورتک سایبری است.»

در دنیای فزاینده دیجیتالی، تهدیدات امنیت سایبری نیز در حال تکامل هستند. اگرچه، همانطور که توسط Rijllo اشاره شده است، سهم بزرگ ادعاهای امروزی، احتمالاً 85 درصد یا بیشتر، می تواند به حملات باج افزار بازگردد.

Rijllo توضیح داد: «باج افزارها برای تبدیل شدن به یک تهدید مهم در چشم انداز سایبری، با انواع جدیدی که دائماً در حال ظهور هستند که هر کدام پیچیده تر از قبلی هستند تکامل یافته اند. »

او ادامه داد که در Coinnect، تشخیص فوریت و شدت ریسک وجود دارد.

«راهکار ما شامل ابزارهای اطلاعاتی سایبری منحصر به ‌فردی است که داده ‌های باج ‌افزار و اطلاعات سایبری را از دارک وب استخراج می ‌کند، و چشم ‌انداز تهدید دقیق و به ‌روزی را ارائه می ‌کند. ما به بیمه‌ گران این امکان را می ‌دهیم که نه تنها ریسک ‌های بالقوه مشتریان خود را ارزیابی کنند، بلکه به طور مداوم بر این ریسک ها نظارت کنند. این رویکرد فرآیند ارزیابی ریسک ایستا را به یک فرآیند پویا تبدیل می ‌کند که با توجه به ماهیت در حال تغییر تهدیدات سایبری بسیار مهم است. با انجام این کار، ما بیمه‌ گران را مجهز می ‌کنیم تا از مشتریان خود محافظت بالا و به موقع در برابر ریسک های سایبری در حال تکامل، به ‌ویژه باج ‌افزارها، ارائه کنند.»

در پایان، Rijllo نظرات خود را در مورد آینده بیمه سایبری به اشتراک گذاشت و به روش ‌هایی اشاره کرد که در آن فناوری نحوه ارزیابی مشتریان و کمک به کاهش ریسک های مشتریان را تغییر می ‌دهد.

«آینده بیمه سایبری قرار است با فناوری ‌های پیشرفته اینشورتک سایبری متحول شود. سرعت، مقیاس و پیچیدگی ریسک های سایبری از روش های سنتی پذیره نویسی پیشی گرفته است. همانطور که به پیش می رویم، استفاده از فناوری پیشرفته فقط یک گزینه نیست بلکه یک یک ضرورت است.»

«هوش مصنوعی را مثال می زنیم. در کوینکت، ما از فناوری ‌های هوش مصنوعی پیشرفته همراه با داده‌ های هوش سایبری برای انجام ارزیابی‌ های ریسک لحظه ای استفاده می ‌کنیم. این معمولاً مستلزم ساعت ‌ها تلاش مشترک از سوی بیمه‌ گران سایبری و کارشناسانی است که با هم کار می‌ کنند تا ریسک سایبری بالقوه مشتری را ارزیابی و درک کنند. نتایجی که ما با استفاده از هوش مصنوعی به دست آوردیم، چشمگیر نبوده است.»

Rijllo گفت: «این بدان معنا نیست که انسان ‌ها منسوخ خواهند شد. در عوض، این ابزارهای فناوری کار خود را ساده و تقویت می کنند و کارایی و دقت را افزایش می دهند. آنها به پذیره نویسان این امکان را می دهند که وظایف خود را به طور مؤثرتری انجام دهند و با چشم انداز پویای تهدید سایبری همگام شوند. و این تازه اولش راه است. ما در اوج یک تحول بزرگ در صنعت بیمه سایبری هستیم که توسط قدرت فناوری به پیش برده می شود.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.reinsurancene.ws/coinnect-leading-the-charge-in-the-revolutionary-cyber-insurtech-domain/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =