«د.س» هرگز به دیوان محاسبات تردد نداشته است

دیوان محاسبات:

مدیرکل وقت حراست دیوان محاسبات توضیحاتی را در رابطه با اظهارات برخی از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران مطرح کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا سعادت درباره اظهارات مطرح شده از سوی "د.س" در دادگاه گفت: در پرونده‌ای که اکنون در محاکم قضایی مفتوح است فردی با هویت مشخص اظهاراتی را مطرح کرده است اما باید توجه داشت که این اظهارات محکمه‌پسند، مستند و با ارائه مدرک باشد.

مدیرکل وقت حراست دیوان محاسبات تصریح کرد: کسی که متهم یا گرفتار می‌شود به افراد بزرگ آویزان می‌شود تا نجات یابد. اینگونه نیست که ما اسامی افراد بزرگ را بیاوریم شاید به واسطه آنها با ما با اغماض برخورد کنند.

سعادت خاطر نشان کرد: به عنوان مدیرکل وقت حراست دیوان محاسبات که از سال 83 تا شهریور 87 در آنجا حضور داشتم، کوچک‌ترین ذهینی ندارم که فردی با هویت "د. س" ترددی به دیوان محاسبات داشته باشد چرا که اگر تردد داشت من حتما متوجه می‌شدم. اگر هم کمی پیرذهن شده‌ام خوشبختانه سیستم دوربین مدار بسته وجود دارد که ورود و خروج افراد را کنترل می‌کند. و این سوابق حدود 6 سال در حافظه دوربین‌ها ذخیره می‌شود.

وی یادآور شد: دیوان محاسبات جایی نبود که افراد عادی در آن حضور یابند. در آنجا معمولا مدیران، وزرا و افرادی که به نوعی با بودجه و اعتبارات دولتی سر کار دارند می‌آیند. زیرا دیوان محاسبات نهاد نظارتی مجلس است. ما نیز روی این اصل حساس بودیم و دقت داشتیم تا افراد بی‌جهت به آنجا نیایند و همچنین افرادی که حضور می‌یابند کسانی بوده که احضاریه یا دعوت‌نامه‌ای برای آنها ارسال شده باشد.

مدیرکل وقت حراست دیوان محاسبات در خصوص متهم دیگر "ج. الف" که در جلسه دادگاه اظهاراتی را در خصوص ارتباط به مسئولان دیوان محاسبات مطرح کرده بود، گفت: آقای "ج. الف" در مقطعی که پرونده بیمه در دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار داشت به دیوان آمد و اطلاعاتی را در مورد پرونده بیمه ارائه کرد. اطلاعات به صورت غیرمستقیم از وی گرفته و مشاهده شد که اطلاعات ذی‌قیمتی است. حال اینکه این فرد این اطلاعات را چگونه به دست آورده، اطلاعی ندارم. در مقطعی که از اطلاعات وی استفاده شد به دلیل اینکه وابستگی استخدامی با دولت و حتی دیوان محاسبات نداشت از ورودش جلوگیری به عمل آمد.

 

وی در پایان با اشاره به آیه 6 سوره حجرات، یادآور شد که در این آیه آمده است، ای مومنان اگر فاسقی به شما مراجعه کرد و خبر کذبی به شما داد در وهله اول تصدیق نکنید؛ بلکه بررسی کنید. همچنین مضمون روایتی از امام صادق (ع) چنین است که از فرد فاسق و فاسدی نپرسید که چه کسی به شما تجاوز کرد زیرا همان‌طور که انجام گناه از او سر می‌زند به آسانی می‌تواند به فردی تهمت بزند و آبروی مومنی را ببرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =