هشدار بیمه مرکزی برای تکمیل بیمه شخص ثالث با امسال

رئیس کل بیمه مرکزی

۲۵میلیون وسیله نقلیه موتوری اعم از موتورسیکلت و خودروهای سواری و غیره در کشور تردد می کنند که بخشی از انها به ویژه موتور سیکلت ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

به گزارش ریسک نیوز، رئیس کل بیمه مرکزی با فرارسیدن ماه رجب که جزو ماههای حرام و نرخ دیه بیشتر از ماههای عادی است از دارندگان وسیله نقلیه موتوری خواست چنانچه پوشش بیمه شخص ثالث خود را برای سال جاری کامل نکرده اند هر چه سریعترالحاقیه بگیرند تا در صورت نیاز دچار مشکل نشوند.
 
سید محمد کریمی  با اشاره به فرارسیدن ماه رجب (نخستین ماه حرام امسال ) که از 22 اردیبهشت آغاز می شود ، گفت: قوه قضائیه مقدار دیه در ماه های حرام امسال را 152 میلیون تومان تعیین کرده است و اگر دارنده وسیله نقلیه موتوری دچار تصادف منجر به جرح یا فوت و ملزم به پرداخت دیه شوند و پوشش کامل بیمه ای نداشته باشد ، باید تفاوت ان را خود پرداخت کند. (نرخ دیه در ماههای عادی امسال 126 میلیون تومان تعیین شده است )
 
رئیس کل بیمه مرکزی بابیان اینکه شرکت های بیمه ای هیچ تعهدی در قبال پرداخت دیه کامل به دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث ناقص ندارند ، گفت: مالکان وسائل نقلیه با تکمیل بیمه نامه در صورت وقوع حادثه به ویژه در ماه های حرام با مشکلی مواجه نخواهند شد.
 
بر اساس آمارهای موجود حدود 25 میلیون وسیله نقلیه موتوری اعم از موتورسیکلت و خودروهای سواری و غیره در کشور تردد می کنند که بخشی از انها به ویژه موتور سیکلت ها فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.
 
 بر اساس قانون داشتن بیمه نامه شخص ثالث هنگام تردد هر گونه وسیله نقلیه لازم است و تردد وسایط نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه شخص ثالث ممنوع و جرم است.

همه ساله شماری از رانندگان وسایل نقلیه موتوری به علت تصادف منجر به جرح یا فوت و نداشتن بیمه نامه شخص ثالث یا پوشش کامل بیمه ای راهی زندان می شوند .
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  −  53  =