با تزریق به موقع واکسن،دامداران سلامت دام‌های خود را بیمه کنند

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: تزریق به موقع واکسن، ۸۰ درصد از بروز بیمماری‌های دامی پیشگیری می‌کند.برای جلوگیری از اپیدمی برخی بیماری‌های فصلی در دام‌ها، اقدامات پیشگیرانه و کنترل شدید سلامت دام‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا، سیداصغر برائی‌نژاد گفت: البته پوشش واکسن‌های تزریقی به دام‌ها صددرصدی نیست و همواره دامداران با دام‌هایی مواجه می‌شوند که با وجود تزریق واکسن، بیمار می‌شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از اپیدمی برخی بیماری‌های فصلی در دام‌ها، اقدامات پیشگیرانه و کنترل شدید سلامت دام‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

برائی‌نژاد خاطرنشان کرد: این اقدامات پیشگیرانه موجب می‌شود دامداران کمترین خسارت را در مواقع بروز بیماری در دام‌های خود ببینند.

وی ادامه داد: در سه ماهه اخیر به جز موارد ضعیف از کانون‌های بیماری هاری، مورد خاصی از بیماری‌های دامی در استان گزارش نشده است و تلفات دام‌هایی که از ابتدای سال به بیماری هاری دچار شده‌اند بسیار جزئی و از تعداد انگشتان دست هم کمتر بوده است.

این مسئول ادامه داد: با اقدامات خوبی که کارگروه بهداشت و سلامت استان در پیشگیری از بروز بیماری‌ها انجام می‌دهد امیدواریم تا پایان سال شاهد وقوع بیماری‌های شایع در دام‌های استان نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: استان البرز به دلیل ویژگی‌های آب و هوایی پوشش جانوری قوی دارد و جمعیت حیات وحش قابل توجهی را در خود جای داده است.

وی اظهار داشت: در حال تدوین برنامه‌ای با محیط زیست هستیم تا بتوانیم ایمنی این گروه از جانوران را نیز تا حد مطلوبی افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: با تحت پوشش قراردادن جانوران حیات وحش استان بدون شک ابتلا به بیماری در دام‌های روستایی، عشایری و صنعتی استان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  1  =