تحلیل
تحلیل
جایگاه “صنعت بیمه” در برنامه پنج ساله هفتم توسعه /رسول رحمتی نودهی
هدف سیاستگذار ارتقاء کمی و کیفی این صنعت در طول دوره مورد اشاره (1400-1395 ) بوده که براساس آخرین آمارهای اعلامی…
از بازارشناسی تا بازارسازی، نگاهی به ابعاد فعالیت های شبکه فروش/ جعفر خامسی
در اینجا قصد داریم بر اساس نظریهای از سهاستاد و محقق بازاریابی ایران (دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر…
حمایتمحور باشیم نه دخالتمحور/آزاده محسنی
از آنجا که این نوشتار قصد ندارد بر روی قطعیت یا عدم قطعیت دخالتهای وزارت اقتصاد و امور دارایی بر صنعت بیمه تمرکز…
فرهنگ بیمه، حلقه مفقوده توسعه بیمه /فرید میرموسوی
یکی از شاخصهای رشدیافتگی اقتصادی در جوامع، ضریب نفوذ بیمه است. اما مطالعات انجام شده مؤید این مطلب است که در میان…
صنعت بیمه گرانیگاه اقتصاد / ابراهیم تحسیری
رعایت اخلاق حرفه ای در اکوسیستم صنعت بیمه شامل شرکتهای بیمه، شبکه فروش، تشکلهای صنفی،کسب وکارهای آنلاین، ارزیابان…
مرور یک کارنامه / محمود فراهانی
عملکرد سندیکا طی سه سال گذشته دارای چه نقایصی بوده است؟ شاید بیش از هر مقوله دیگری فقدان یک نهاد پژوهشی که بتواند…
چند وجهی احراز صلاحیت مدیران بیمه ای
احراز صلاحیت یک مقوله چند وجهی است و در شرایط فعلی تنها زمانی شاهد احراز صلاحیت فعالانه خواهیم بود که زمینه تحول در…
صنعت بیمه در پیچ و تاب مسیر نوآوری و تحول دیجیتال/حامد بهروز
در این یادداشت سعی شده نقش و نقاط اثر هر یک از ارکان و بازیگران اکوسیستم نوآوری و تحول در صنعت بیمه مورد نقد و…
کیفیت خدمات در صنعت بیمه
هدف همه موسسات و شرکت های خدماتی ارایه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتری است لذا کیفیت خدمات برای این شرکت ها بهترین…
سیاست افزایش ضریب نفوذ بیمه، راه یا چاه؟
چنین به نظر میرسد که سیاست هدفگیری افزایش ضریب نفوذ بیمه، بیش از آنکه راهی پیش روی صنعت بیمه کشور جهت پیشرفت…
بیمه فراتر از دیجیتال؛ ظهور اکوسیستم ها و پلتفرم ها
وابستگی و اتکای روزافزون جامعه به فناوریهای دیجیتال نه تنها انتظارات مشتری را تغییر میدهد، بلکه مرزهای بین صنایع…
مبارزه با فساد در صنعت بیمه از شعار تا واقعیت / آزاده محسنی
برای مبارزه یا پیشگیری از فساد پیش از هر چیزی باید مصادیق فساد را شناسایی کرد تا بتوان به دنبال ابزار مناسب برای…